Pogoda jutro Pogoda Poznań
53
Festiwal Słuchowisk POD PATRONATEM EPOZNAN.PL
FESTIWAL
Środa 18 października 2017
Czwartek 19 października 2017
Piątek 20 października 2017
Sobota 21 października 2017

Czy weźmiesz udział? Wezmę udział Być może Nie
październik
pnwtśrczptsond
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Festiwal Słuchowisk to wydarzenie prezentujące nowe, oryginalne podejście do formy słuchowiska. W ramach drugiej edycji festiwalu powstanie 8 prapremierowych produkcji – słuchowisk, których prezentacje odbędą się w specjalnie przygotowanych przestrzeniach, będących częściami poszczególnych projektów, determinujących tym samym sposób ich odbioru. Praca nad każdym słuchowiskiem odbywa się na trzech płaszczyznach: dramaturgicznej, dźwiękowo-muzycznej i przestrzennej. Celem festiwalu jest ożywienie formy słuchowiska radiowego i zbadanie potencjału kulturotwórczego kryjącego się w zderzeniu produkcji dźwiękowej z przestrzenią, która staje się czymś więcej niż scenografią – uzupełnia treść spektaklu i dodaje 
do niej nowe konteksty.


Festiwal Słuchowisk ukazuje wielopostaciowość dźwiękowej ekspresji, bada nowe możliwości odbiorcze utworów dramatycznych i proponuje publiczności różnorodne formy obcowania ze słuchowiskami: w pustostanach czy na nieczynnym peronie poznańskiego dworca PKP. Prezentuje zjawiska na pograniczu site specific i sound artu oraz teatru i performansu, stając się przedsięwzięciem interdyscyplinarnym 
i intermedialnym. Dzięki współpracy dramatopisarzy, dźwiękowców, kompozytorów, reżyserów i aktorów powstaje cykl projektów, które czerpią z tradycji słuchowisk radiowych, rozszerzając sposoby ich odbioru i podejmując przy tym współczesną tematykę. Jedna z premier będzie efektem warsztatów z tworzenia słuchowisk.

Festiwal ma zarówno pokazać potencjał tkanki miejskiej, wydobyć z niej narracje, jak i uwrażliwić mieszkańców Poznania na środowisko naturalne, pozamiejskie. W programie znajduje się blok słuchowisk, które czerpią swoją tematykę i dźwiękowy pejzaż z natury. Wśród słuchowisk znajduje się także instalacja – labirynt, projekt poświęcony medium radia, który eksploruje technologiczny postęp oraz projekt modyfikujący znane sytuacje społeczne, takie jak instalacja dźwiękowa, towarzysząca klubowej imprezie, w trakcie której zostanie opowiedziana historia wpleciona w muzykę.

Festiwal nie zapomina także o tradycji radiowych słuchowisk i ściśle współpracuje z poznańskim Radiem Afera, które wspiera festiwal w kwestiach nagrywania dźwięku – udostępnia studio nagrań i swoich realizatorów. Po zakończeniu festiwalu wszystkie produkcje zostaną wyemitowane na falach Radia Afera i udostępnione w Internecie. Festiwal wspiera również Teatr Nowy w Poznaniu, umożliwiając współpracę aktorów 
z realizatorami projektów.

PROGRAM

18.10

18:00
Ślepy tor (otwarcie)
miejsce: PKP, peron 4-4a
autorzy: Rafał Zapała, Adam Kaczanowski
instalacja czynna do 21.10 w godz. 10:00 - 22:00

20:00
Radiostacja
miejsce: Climbing Spot
autorzy: Konrad Handschuh, Radek Szczygieł

19.10

16:00
Warsztaty
miejsce: Projekt Lab
autorzy: Karolina Karnacewicz, Piotr Tkacz

20:00
Psiajucha
miejsce: dawne Kino Olimpia
autorzy: Tomek Kaczorowski, Michał Joniec

20.10

16:00
Warsztaty
miejsce: Projekt Lab
autorzy: Karolina Karnacewicz, Piotr Tkacz

19:00
Sarna
miejsce: Teatr Nowy
autorzy: Maria Marcinkiewicz-Górna, Robert Gogol

21:00
LabiryntUszu
miejsce: ul. 27 Grudnia 19
autorzy: Anna Szamotuła, Jakub Bondek

21.10.2017

18:00
Puszcza na żywo
miejsce: Dwór Grunwaldzki (vis a vis Szpitala Wojskowego)
autorzy: Radek Kołpowski, Łukasz Ławrysz

20:00
Kserotyka nielotów
miejsce: sala 4.1. w Centrum Edukacyjnym Usług Elektronicznych
autor: Patryk Lichota

22:00
Technowisko + after party
instalacja powstała w wyniku warsztatów z tworzenia słuchowisk
miejsce: Projekt Lab
autorzy: Karolina Karnacewicz, Piotr Tkacz


PROJEKTY


Ślepy tor
tekst: Adam Kaczanowski
dźwięk: Rafał Zapała
miejsce: Dworzec Poznań Główny PKP, peron 4-4a
czas: 18.10, g. 18:00 (otwarcie)
instalacja czynna do 21.10 w godz. 10:00 - 22:00

Instalacja dźwiękowa umiejscowiona na nieczynnym peronie poznańskiego dworca PKP. Stamtąd kilka razy dziennie będzie odjeżdżał niewidzialny „pociąg-widmo”, którego przyjazd – podobnie jak innych pociągów – ogłoszą megafony. Przypadkowi 
i nieprzypadkowi podróżujący będą mieli okazję podsłuchania rozmów odbywających się na tajemniczym peronie. Staną się świadkami pożegnań i powitań, rozmów , które niejednokrotnie słyszeli na dworcu i takich, których prawdopodobnie nigdy nie będą mieli okazji usłyszeć. Rozmowy te składać się będą na kilkuczęściowe przestrzenne słuchowisko, które będzie automatycznie odtwarzane w określonych godzinach 
przez cały czas trwania festiwalu. Stworzą one surrealistyczną sytuację, wyrastającą 
z codzienności Dworca Głównego, która na moment oderwie uczestników od podróży i przeniesie w strefę wyobraźni. Rozgrywana wyłącznie w obszarze dźwięków – zaskoczy wewnątrz racjonalnego i funkcjonalnego terenu dworca.


Radiostacja
tekst: Radek Szczygieł
muzyka, dźwięk: Konrad Handschuh
miejsce: ściana wspinaczkowa Climbing Spot, ul. Pułaskiego 30
czas: 18.10, g. 20:00

Cofnijmy się do mrocznych i ponurych lat 50. Julek, młody uczeń technikum radiotechnicznego, jak co wieczór siada w piwnicy domu swoich rodziców, żeby 
ze starych części składać prowizoryczne radioodbiorniki. Jest to jego największa pasja, a jednocześnie jedyne źródło utrzymania domu. Rodzice Julka, przedwojenni, sanacyjni posiadacze ziemscy, dziękują Bogu za pasję syna, dzięki której udaje im się wiązać koniec z końcem. Świat Julka jest podobny do światów młodych ludzi, niezależnie od szerokości geograficznej czy lat. Beztroska, odwaga, radość, kompletne oderwanie od polityki. Pewnego dnia, podczas wieczornej pracy wydarzy się jednak coś, co raz na zawsze odmieni jego świat. Julek skonfrontuje swoją beztroskę 
z surowymi regułami komunistycznej rzeczywistości. Chcąc krzyczeć, nie będzie mógł wydobyć z siebie głosu. Otoczony rówieśnikami zda sobie sprawę, co znaczy 
być samotnym. Sytuacja ta doprowadzi go na skraj załamania. Czy wyjdzie z niego jako nowy człowiek?

Warsztaty
autor: Piotr Tkacz, Karolina Karnacewicz
miejsce: Projekt Lab
czas: 19-20.10, g. 16:00
zapisy pod adresem: za.duszno@gmail.com

Warsztaty z tworzenia słuchowisk i rozwijania wrażliwości na dźwięki poprowadzą Karolina Karnacewicz i Piotr Tkacz. Punktem wyjścia będzie „Nowa Atlantyda” Francisa Bacona. Uczestnicy przygotują się do pracy z tekstem dzięki ćwiczeniom twórcy ekologii akustycznej R.M. Schafera i głębokiemu słuchaniu Pauline Oliveros.

„W domach dźwięków próbujemy i badamy wszystkie rodzaje dźwięków 
oraz ich powstawanie. Układamy harmonie, jakich wy nie używacie, łącząc nie tylko tony w dur i moll, jak wy, lecz także ćwiartki tonów oraz tak bardzo miłe tony drżące. (...) Wynaleźliśmy przyrządy wspomagające słuch; jeżeli przyłoży się je do uszu, 
to w znacznym stopniu powiększają sprawność tego zmysłu, a zarazem wzmacniają dopływające dźwięki. Odwracanie się głosu, które wy zwiecie echem, i znamy w wielu dziwnych odmianach. Wywołujemy je też sztucznie, przy czym polega ono nie tyle 
na wielokrotnym odbijaniu czy odrzucaniu głosu, jak na wzmacnianiu go, to znowuż osłabianiu. W pewnych wypadkach nawet dźwięki artykułowane oddawane są inaczej niźli w brzmieniu pierwotnym. Znamy wreszcie sposoby przenoszenia dźwięków – 
za pomocą tub oraz rur wygiętych – na wielkie odległości i to również wzdłuż linii krzywych.” Francis Bacon „Nowa Atlantyda”, tłum. Wiktor Kornatowski.


Technowisko + after party
autor: Piotr Tkacz, Karolina Karnacewicz
miejsce: Projekt LAB
czas: 21.10, g. 22.00

Instalacja słuchowiskowa, wkomponowana w przestrzeń dużego klubu techno 
w Poznaniu – Projektu LAB, która powstanie jako efekt warsztatów. Słuchowisko będzie podejmowało grę zarówno z przestrzenią, jak i z tematem – imprezą techno – poddając ją dekonstrukcji. Słuchowisko będzie też organizmem inkluzywnym, włączającym do aktywności bywalców klubu. Głównym celem projektu jest poszerzenie możliwości dźwiękowych formatu imprezy techno, wzbogacenie 
jej o aspekty dramatyczne, narracyjne i ukazanie metarefleksji nad samym zjawiskiem – co będzie kierowane szczególnie dla regularnych uczestników tych imprez.

LabiryntUszu
tekst: Anna Szamotuła
muzyka, dźwięk: Jakub Bondek
miejsce: ul. 27 Grudnia 19
czas: 20.10, g. 21:00

Słuchowisko w labiryncie – instalacja dźwiękowa wykorzystująca tekst dramatyczny współistniejący wraz z muzyką i pejzażem dźwiękowym. Odbiorcy pokonają zaciemniony labirynt, w którym staną się bohaterami słuchowiska, opowiadanej historii. Zmuszeni do wyboru konkretnej drogi, będą mieli wpływ na przebieg fabuły. Doświadczenie obcowania z tekstem słuchowiska i przebywania w specjalnie przygotowanej przestrzeni wzajemnie będą na siebie wpływać. Szereg skojarzeń wiążących się z labiryntem: pułapka, tajemnica, zagubienie, konieczność dokonywania wyborów; stał się punktem wyjścia do stworzenia scenariusza i skomponowania muzyki. Powstaje pytanie: kim stajemy się przemierzając nasze prywatne labirynty? Kto je buduje? Czy my sami, czy inni robią to za nas?

Sarna
tekst: Maria Marcinkiewicz-Górna
muzyka: Robert Gogol
miejsce: Teatr Nowy
czas: 20.10, g. 19:00

To słuchowisko poświęcone Simonie Kossak – postaci nietuzinkowej, wyrazistej, walczącej o głos tych, którzy w ludzkim świecie zostali tego głosu pozbawieni. Jako członkini ważnego dla kultury polskiej i europejskiej rodu Kossaków postanowiła znane sobie wartości przeszczepić na grunt zupełnie odmienny. Swoimi bliskimi uczyniła dzikie zwierzęta. Najbardziej ukochała sarny i im poświęciła całe swoje życie. Choć Simona Kossak była nieszablonową indywidualnością, to zawsze walczyła 
o dobro swojego stada. I to stada rozumianego wielowymiarowo – od grupy spokrewnionych ze sobą istot w obrębie jednego gatunku po cały ekosystem Puszczy Białowieskiej. Tu nigdy nie szła na kompromisy, pozostając wierną swoim przekonaniom i dobru natury. Ze swoim życiowym partnerem, znanym fotografikieim i przyrodnikiem - Lechem Wilczkiem, stworzyli prawdziwy raj, w którym żyły razem tak odmienne gatunki jak pawie i dzik czy nawłoć kanadyjska, marcinki i tuje. Stworzyli miejsce piękne, bezpieczne, mądre, ciekawe i inspirujące. Zbudowali sobie raj, w którym żyli tak, jak chcieli. Na własnych warunkach, dając głos tym, którzy 
w ludzkim świecie pozostają niemi.

Psiajucha
tekst: Tomasz Kaczorowski
muzyka, dźwięk: Michał Joniec
miejsce: dawne Kino Olimpia
czas: 19.10, g. 20:00

Dyktator nie może spać. Jest zmęczony i zły, psiajucha! „Dyktator jak to dyktator. Wschodni najlepiej, ale może zdarzyć się, że bardziej z Zachodu. Sąsiad najlepiej. Znany i oswojony, ale drapieżny i nieprzewidywalny – w granicach rozsądku oczywiście, bo jeszcze rozpęta jakąś wojnę. (...) Można mu dać telewizyjne show, albo radiową tubę. Może przemawiać z reklam, na rynkach i placach, ale bezpieczniej 
by było – gdyby był związany”. Tak w słowie wstępnym charakteryzuje swojego bohatera autor. Podczas bezsennej nocy Dyktator dzieli się z widzami strumieniem świadomości, który ujawnia jego niedoskonałości i słabości. Dyktator jest rozdarty pomiędzy maską, którą nosi każdego dnia, a tym, czego rzeczywiście pragnie, irytują go niekompetentni urzędnicy, ma problemy z oddawaniem moczu – co jest konsekwencją szybkiego i stresującego trybu życia, marzy o zagraniu w reklamie 
i promowaniu zachodnich produktów, choć dobrze wie, że te marzenia dyktatorowi nie przystoją… Dyktator musi poświęcać się dla dobra ludu. Ale nocą, kiedy gasną kamery i flesze, może nareszcie zdjąć krawat, wybrany mu przez specjalistów od PR-u, 
i rozluźnić się… Tylko co, jeśli za chwilę zadzwoni czerwona linia...? Czy głowa narodu ma prawo do odpoczynku i do bycia sobą? Tekst spina klamra oficjalnego kostiumu: na początku sztuki Dyktator zdejmuje narzucony mu krawat, w zakończeniu – 
sam wybiera krawat na kolejny dzień.

Puszcza na żywo
autor: Radosław Kołpowski, Łukasz Ławrysz
miejsce: strzelnica Dwór Grunwaldzki, ul. Grunwaldzka 3
czas: 21.10, g. 18:00

To dźwiękowa wyprawa w świat dzikiej przyrody Białowieskiego Parku Narodowego, bieszczadzkich połonin, tatrzańskich regli oraz… poligonu wojskowego. Przyrodnicy zaproszą słuchaczy do swojego świata, dając tym samym odbiorcom niepowtarzalną szansę bycia naprawdę wśród, a nie obok, przyrody. Uczestnicy będą mogli poczuć się częścią tego niezwykłego świata, który staje się dzisiejszemu człowiekowi coraz bardziej obcy i przezeń niechciany, spychany na obrzeża jego życia. Słuchacze poczują, jak żubr skubie trawę, jaki rytm ma tętent biegnących jeleni, jak drżą mięśnie wilka podczas polowania.

Kserotyka nielotów
autor: Patryk Lichota
miejsce: sala 4.1. w Centrum Edukacyjnym Usług Elektronicznych, ul. Towarowa 55
czas: 21.10, g. 20:00

Utwór na dźwięki ptaków, kserokopiarek oraz zapiski z badań ornitologicznych. Słuchowisko zaprezentuje etologiczny i symboliczny obraz ptaków, który posłuży jako pojemna metafora zachowań ludzkich (motywy walki, godów, komunikacji, przemieszczania, zdobywania pożywienia, zakreślania terytorium – co Konrad Lorenz nazywa rytualizacjami). Uniwersalne struktury tych zachowań zostają następnie wpisane w kontekst współczesnej rzeczywistości, której obecny status ujawnia silne dążenie do technologicznej reprodukcji. Kopiowanie, powielanie, rejestrowanie, kserowanie stają się elementarną, wręcz seksualną siłą (Xero-erotyczność) stawiającą opór wobec nieuchronności śmierci, nie tylko w wymiarze gatunkowym, ale przede wszystkim osobniczym. Technologiczna reprodukcja staje się udoskonaloną funkcją reprodukcji gatunku oraz walką o zachowanie życia. Behawioralna perspektywa ukazuje podstawy ludzkich dążeń, gdzie wewnątrzgatunkowa agresja zostaje rozładowana za pomocą mediów cyfrowych.

Słuchowisko zostanie zaprezentowane w innowacyjnym systemie „kinetycznej kwadrofonii” – będzie transmitowane do głośników umieszczonych na ciałach czterech tancerzy. Stworzy unikalną sytuację dynamicznie poruszających się 
w przestrzeni źródeł dźwięku, otaczających publiczność. Tancerze wcielą się w ptaki, umożliwiając naturalną identyfikację dźwięku z ciałem i ruchem.

TWÓRCY FESTIWALU


Maria Marcinkiewicz-Górna
Absolwentka poznańskiej teatrologii i towaroznawstwa. Kuratorka, producentka, dramaturżka i realizatorka spektakli teatralnych i słuchowisk radiowych. Współpracowała m.in.: z Agatą Siwiak, Maciejem Podstawnym, Bartkiem Frąckowiakiem, Patrykiem Lichotą, Maciejem Kuźmińskim i Piotrem Ratajczakiem. Współpomysłodawczyni Festiwalu Słuchowisk w Poznaniu. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współpracowała m.in. 
z Maltafestival, Starym Browarem Nowym Tańcem, Lubelskim Teatrem Tańca, Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, teatrami w Wałbrzychu, Poznaniu, Szczecinie, Olsztynie oraz Telewizją Polską w ramach Projektu „Teatroteka”.

Anna Szamotuła
Poznanianka, absolwentka kulturoznawstwa i filmoznawstwa na UAM. Szefowa Działu Kultura w Radiu Afera, dziennikarka i lektorka, autorka wywiadów i reportaży. Finalistka konkursu „Radiowy Teatr Wyobraźni” organizowanego przez IV program Polskiego Radia: współscenarzystka serialu radiowego „Radioterapia” 
w reż. Xawerego Żuławskiego, współautorka słuchowiska „Paraliż senny” emitowanego w ramach Festiwalu KuratorArt, autorka cyklu reportaży zrealizowanych w ramach projektu 5 Zmysłów „Ekspresja”, rzeczniczka prasowa festiwalu Short Waves w 2015, autorka reportażu „Pod nawierzchnią” w ramach projektu badawczego Ruchome Modernizacje, autorka tekstu do słuchowiska „Stupor”. Współpracowała z fundacją Barak Kultury. Współtwórczyni instalacji dźwiękowej „Głos bez paszportu” w ramach Malta Festival Poznań 2017.

Patryk Lichota
Muzyk, kompozytor, improwizator, producent radiowy. Absolwent kulturoznawstwa, muzykologii oraz student kognitywistyki na UAM w Poznaniu. Doktorant na wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, wykładowca na kierunku media interaktywne 
i widowiska (prowadzi przedmioty: Sound art i projektowanie dźwięku, Laboratorium Mediów, Gry wideo i wirtualna rzeczywistość, Poetyka i estetyka nowych mediów, Media interaktywne), członek HAT Center, prezes fundacji Centrum Amarant 
w Poznaniu. Dyrektor artystyczny i producent festiwalu muzyki improwizowanej FRIV – realizowanego od 2007 roku, łącznie 7 edycji – FRIV Poznań-Berlin 2008, FRIV Budapeszt-Poznań 2009, FRIV Poznań- Paryż 2012, FRIV Poznań-Oslo 2013, FRIV Poznań-Bejrut-Tel-Awiw 2014, Poznań- Wiedeń 2015, Poznań-Tokio 2016. Autor muzyki teatralnej, m.in. dla Roberta Jarosza „Układanka”, „Audiopyłki”, „Krzywiryjek”, Janusza Stolarskiego „Orfeusz i Eurydyka”, „Hiob, mój przyjaciel”, Teatru Prefabrykaty „Last Supper”, „Granica Pętli”, Teatru Palmera Eldritcha „Jarzenie”, „Animo Tristi”, Grupy Coincidentia „Bez Podłogi”, Duetu Performatywnego Janicka/Elsner „Podejrzane”, „Flow”, „Imponderabilia”, „Pokój Amesa”, twórca kompozycji muzycznych do projektu edukacji teatralnej warszawskiego Teatru Lalek Guliwer, autor muzyki do spektakli „Polietylen” Jacka Polińskiego oraz „Jak działa odkurzacz” Tomasza Kowola w ramach projektu etiud teatralnych dla dzieci „Trzy po trzy”. Autor słuchowisk radiowych, m. in. „Emancypata” wg tekstu Maliny Prześlugi. Twórca instalacji multimedialnych, m.in. „Cyborganic Plants” (prezentacja w ramach Malta Festival 2013), „Omnihype” podczas festiwalu „Poznań Wzywa”, „Oda di Neuro” (prezentacja w ramach XX Biennale Sztuki Mediów WRO i Nocy Naukowców 2014 
w Poznaniu). Członek zespołów KakofoNIKT, Posoka, Stupor, Szukano, Ryzykowna Wyprawa Batyskafem, Kurort, Disgrained, autor projektu video Fonoleptic 
(we współpracy z Rafałem Zapałą jako Xyn Thi Fonoleptic). Kompozytor muzyki do filmów „The Case of Josephine H.” Izabeli Gustowskiej, „Transandino” i „Pierogarnia” Kaspra Piaseckiego, „Nie przepraszaj” Jakuba Sołtysiaka (Filmpoint Studio). Autor 
i realizator spektakli „Strange Lóóp”, „Lightskin”, „Starving Mirrors”, „Audfit” i „Echo Clickers”. Wraz z Martą Romaszkan realizuje projekt muzyki improwizowanej i tańca FRIV MOVE. Twórca autorskiego projektu muzyki tanecznej tworzonej dla niesłyszących – DEAFINVIBE (premiera na festiwalu 5 Zmysłów Ekspresja). Kompozytor muzyki do spektaklu „Collective Jumps” Isabelle Schad wyprodukowanego dla Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w koprodukcji 
z Goethe-Institut. W swojej pracy naukowej zajmuje się wirtualną rzeczywistością 
i teleobecnością, cybereschatologią, interaktywnością, sound art i sound design, teorią nowych mediów i gier wideo. Prowadzi warsztaty z sound designu w filmie animowanym (Festiwal ANIMATOR 2013), warsztaty tworzenia rzeźb dźwiękowych (Festiwal ANIMATOR 2014), warsztaty CIRCUIT BENDING: hackowanie elektronicznych zabawek, audio art podczas Festiwalu Nauki i Sztuki w Poznaniu, warsztaty (wraz z Martą Romaszkan) „Dźwięki w ruchu” w ramach Stary Browar Nowy Taniec dla Dzieci, warsztaty dźwiękowe w ramach programu „Lato w Teatrze 2015” 
w Pobiedziskach (spektakl „Kiedy dorosnę pofrunę”) oraz w Warcie (spektakl „Obudzić miasto”). W 2015 roku skomponował muzykę i zrealizował warstwę wideo do spektaklu „Szczurzysyn” wyprodukowanego przez Teatr Polski w Poznaniu oraz Centrum Sztuki Dziecka. Na XX. Biennale Sztuki Dziecka w Poznaniu została zaprezentowana zrealizowana z Szymonem Kaliskim interaktywna instalacja, Fonomapa.com, która jest mapą dźwiękową Poznania oraz projektem internetowym dotyczącym nagrań terenowych. Autor kilkudziesięciu warsztatów z aktywnego słuchania, nagrywania dźwięków i ekologii dźwięku w ramach projektu „Słuchanie Świata” Centrum Sztuki Dziecka. Autor książki „Tradycje hałasu w sztuce dźwięku” (Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 2016).

Współpraca:
Polskie Linie Kolejowe
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Climbing Spot
Projekt Lab
Dwór Grunwaldzki
Agencja Dramatu i Teatru
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych
Fabryka Wrażeń

www.festiwalsluchowisk.blogspot.com
FB: Poznań słuchowisk
www.facebook.com/Poznań-słuchowisk-329786240703076

• Zapisz się do naszego newslettera - najświeższe wydarzenia codziennie na Twój e-mail

 
WASZE KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
codeimgNie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.